בית ספר שדה - שער הגיא

רגיל

הרי ירושלים

דרך הגעה:

למגיעים מכיוון תל אביב, מכביש מספר 1 יורדים במחלף שער הגיא לכיוון בית שמש (כביש מספר 38). נוסעים עד לכניסה הראשונה לבית שמש, סמוך למרכז ביג ולתחנת הרכבת. שם פונים שמאלה וממשיכים ישר, עוברים את אזור התעשייה של בית שמש, מתעקלים עם הכביש ימינה וממשיכים בנסיעה עד לצומת מחסיה. בצומת פונים שמאלה לכיוון מערת הנטיפים ונס הרים. עולים עם הכביש, חולפים על פני נס הרים, מימין, ורואים את חניון "בר בהר" משמאל.

למגיעים מירושלים, כביש מספר 1 (כביש ירושלים- ת"א) עולים ימינה במחלף הראל. ברמזור הראשון נפנה שמאלה, לכיוון הקסטל, ונמשיך ישר עד לכיכר הסטף, שם נפנה שמאלה לכיוון בי"ח הדסה עין כרם. בצומת כרם נפנה ימינה ונמשיך בנסיעה כ- 20 דקות עד שנגיע לצומת נס הרים. בצומת נפנה ימינה, ומיד אח"כ נראה פניה ימינה ל"בר בהר"

שם נתחיל את המסלול.

תיאור מסלול:

נתחיל את המסלול בחניון "בר בהר". מימין לנכנס לחניון יוצא שביל עפר רחב מסומן שחור (יש גם שביל שחור המשיך ישר. לא להתבלבל!) עם השביל השחור נמשיך לאורך כל המסלול (שימו לב לא לעבור במהלך המסלול לשבילים המסומנים באדום ובכחול). עם שביל העפר הרחב נלך כ- 100 מ' עד לרחבה גדולה, שבצידה השמאלי שביל עפר המוביל אותנו לעין גיורא, בו נמצא מעיין, בריכת אגירה ושרידי חווה עתיקה. משם נרד לכיוון נחל קטלב, בירידה חדה ותלולה, נלך בתוך חורש ים תיכוני עשיר ומגוון, ובו בין היתר, עצי הקטלב המפורסמים.

נמשיך בהליכה בתוך אפיק הנחל, בו ניתן לראות מספר נביעות קטנות, המכונות עין קטלב. נמשיך ללכת עד שנגיע לצינור מים גדול, נלך לאורכו עד שנגיע למבנה ישן של תחנת הרכבת התורכית שנסעה בקו יפו- ירושלים. נוסיף ללכת עד שנגיע לגשרון העובר מעל נחל שורק (שכיום זורמים בו מי שופכין מטוהרים). נחבור לשביל עפר רחב- שם מסתיים המסלול.

אתרים נוספים באזור:

סטף,מערת התאומים (נחל מערה),מערת הנטיפים, יד קנדי, עין חינדק, חורבת סעדים , מכון טיהור שפכים ועוד..

לכתבות נוספות בדפי מסלול

דף מסלול אל אנדרטת מגילת האש ונחל כיסלון

הקסטל

דף מסלול של אתר הקסטל

בית ספר שדה - שער הגיא - מושב בית מאיר ד.נ. הרי יהודה מיקוד 90865,   טל: 02-5331665,   פקס: 02-5331667,   bisash@ramotshapira.org.il