בית ספר שדה - שער הגיא

רגיל

הרי ירושלים

פתיחה:

הליכה נעימה, לכל המשפחה (ללא עגלות) ומהנה בינות לבוסתנים ומעיינות מפכים, אל חיי היום יום של תושבי האזור- החקלאים הקדומים.

דרך הגעה:

מכביש מספר 1 (כביש ירושלים- ת"א),פונים ימינה במחלף הראל לכיוון מבשרת. ברמזור  פונים ימינה לכיוון שכונת הקסטל. ממשיכים כל הזמן ישר לכיכר הסטף, שם נוסעים ישר, לפי השילוט.

תיאור המסלול:

נתחיל את המסלול בחניון העליון של הסטף, סמוך לבית הקפה "קופי ענאן" ולמרכז המידע של הקק"ל. בנקודה זו תצפית מדהימה על הרי ירושלים, נחל שורק, והשכונות הדרום- מערביות של ירושלים. המסלול מסומן הן בסימון שבילים ירוק והן בסימון שבילים של הקק"ל. מנקודת התצפית נלך עם הכביש כמה מטרים עד לתחילתו של השביל להולכי רגל, עליו נעלה ואיתו נמשיך לאורך כל המסלול. עם השביל נרד, לאחר כ- 30 מטרים נגיע לפיצול שבילים. ניתן ללכת הן בשביל הימני והן בשביל השמאלי.

במידה ובחרנו בשביל השמאלי, נרד דרך טראסות חקלאיות, אל אזור הבוסתנים והחלקות החקלאיות. נעבור בתוך כרם גפנים ונגיע לשני מעיינות קסומים- עין ביכורה ועין סטף. שני המעיינות נובעים לתוך ניקבות המובילות את המים לבריכות אגירה. המים בניקבות מגיעים עד גובה הקרסול- ברך וניתן ללכת בניקבות עד למקום בו נובע המעיין (מטרים בודדים. יש להצטייד בפנסים). הרחצה בבריכות האגירה אסורה. לאחר צינון במעיינות נפנה אל עבר המדרגות היורדות אל ערוץ נחל שורק שלמרגלותינו, ונגיע אל סיום המסלול.

במידה ובחרנו בשביל הימני, "שביל הבעל", מסומן בסימון שבילים כחול,יוביל אותנו לבור מים ומערה בצידו. נמשיך ללכת דרך חורשת אורנים נטועה. לאחר מכן נגיע לכביש אותו יש לחצות, ונמשיך בשביל הכחול דרך אזור חקלאות הבעל, המבוססת על מי גשמים בלבד, נעבור דרך טראסות ובהם נטועים עצי תאנה וזיתים, שומרה ובהמשך אף נגיע לגת גדולה ומרשימה, שבסמוך לה עצי אלון עתיקים. משם נתחבר לשביל המוליך אל המעיינות ונסיים את המסלול באותו מקום.

לתשומת לבכם: במקום מספר שבילים המסומנים בסימון קק"ל בלבד ואינם מופיעים במפות סימון השבילים. ניתן כמובן ללכת גם בהם. דף מידע ובו פירוט המסלולים השונים האפשריים בסטף ניתן לקבל בתחנת המידע של הקק"ל שבתחילת המסלול.

אפשרויות נוספות:

ניתן לוותר על מסלול ההליכה ולהגיע עם הרכב עד לחניה הסמוכה למעיינות, דבר המאפשר ליהנות מהמעיינות בלי ללכת הרבה (5 דקות הליכה).

אתרים נוספים:

עין חינדק, יד קנדי, חורבת סעדים, מערת הנטיפים, נחל קטלב, צובה, קסטל ועוד..

לכתבות נוספות בדפי מסלול

דף מסלול אל אנדרטת מגילת האש ונחל כיסלון

הקסטל

דף מסלול של אתר הקסטל

בית ספר שדה - שער הגיא - מושב בית מאיר ד.נ. הרי יהודה מיקוד 90865,   טל: 02-5331665,   פקס: 02-5331667,   bisash@ramotshapira.org.il